mandag den 16. januar 2012

Bountystrand

I går blev vi sejlet til turens sidste destination – mere bestemt øen Phi Phi udenfor Phuket. Vi fløj til Phuket i forgårs, og så vi det egentlig meningen at vi skulle have været direkte videre til Phi Phi, men den sidste færge var gået før vi overhoved var landet, så vi var nød til at tage en overnatning i Phuket by. Phuket by er langt mere festlig end vi havde behov for, så næste morgen skyndte vi os at komme ud til den bountystrand, som særligt Bjarke havde et ønske om at opleve. Hjemmefra havde Bjarke et klart ønske om at komme til at opleve en ”ægte” Bounty-strand og snorkle. Jeg var dog mere skeptisk, dels fordi jeg bliver rastløs ved tanken om at være et sted hvor man kun kan bade og snorkle, dels fordi jeg var nervøs for hvordan Magne ville tage varmen, vandet og sandet. Det første møde med øen gjorde mig ikke mere rolig. Vores bungalow som vi bor i lå slet ikke så idyllisk som jeg havde forestillet mig, selvom den dog har fin havudsigt. Men den er meget lille, og har en meget lille, men meget blød seng som Magne ikke rigtigt kan lege i. Derudover er der slukket for strømmen her mellem kl. 6 og 18, så eftermiddagsstuden som vi plejer at tilbringe i airkonditioneret luft blev noget mere lummer.

Magne og Bjarke læser bog under myggenettet, og venter på at airconditionen snart kan tændes
Magne synes dog det var sjovt at komme i vandet, og sov efterfølgende en lur på stranden i sin klapvogn, så vi voksne kunne prøve at snorkle. Vi så nogle flotte tropiske fisk i vandet, men det var så det. Da Magne vågnede prøvede vi at lege på stranden, men det synes han slet ikke var sjovt, så vi søgte tilflugt i bungalowen som var alt for varm. I stedet kunne vi så give Magne et koldt bad, og vente på at airconditionen igen ville virke kl. 18. Tilgengæld sluttede Magne dagen af med at sove 7 timer i træk! (i modsætning til den sidste uge hvor han kun har taget en time af gangen).
Magne efter den allerførste svømmetur i havet

Magne hygger sig på stranden lige efter svømmeturen
Måske var det den gode nats søvn der gjorde at jeg i dag havde en anden opfattelse af øen. Da vi stod op var temperaturen ganske behagelige, og selv op af dagen var det rarere end i Chiang Mai og Bangkok fordi det lufter mere her. Desuden fik både Bjarke og jeg snorklet flere gange, og i dag fandt jeg et rigtig fint koralrev med koraler, masser af søpindsvin med lange pigge, kæmpeøster og masser af flotte tropiske fisk i alverdens farver. Jeg glæder mig allerede til at skulle ude at snorkle i morgen igen.
Magne leger på stranden - vi er tidligt ude og udnytter at det endnu ikke er blevet så varmt
...og så skal fotografen lige charmes
Mor har været ude på dagens første snorkeltur
Magne var også ude at bade igen, og han nød det i stor stil. Der blev grinet, plasket og sparket i vandet. Jeg glæder mig endnu mere til at se Magne i vandet igen i morgen. Jo, det er alligevel helt okay at være på badeferie for en tid. Til måltiderne får Bjarke og jeg endda lov til at spise sammen for engangsskyld, når maden bliver serveret tager personalet Magne med sig. At vi så spiser endnu hurtigere når Magne ikke er der, fordi vi stadig ikke er helt trygge ved at overlade ham til fremmede, er en anden historie.
Surfer-Magne er klar til at indtage vandet
Det er skønt at bade!
"Skal vi bade mere?"
"Jah!"
- og så en lille lur i skyggen
I morgen skal vi så nyde endnu en dags afslapning, snorkling og lækker thaimad inden turen går hjemad på onsdag.


Pga. forskellige tekniske problemer er indlægget kommet noget forsinket på bloggen

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Endelig kom billederne af Magne i badedragt. Hvor ser han sej ud - og glad. Dejligt.

    SvarSlet